KEY LARGO(1948)

KEY LARGO(1948) 12/1/2012

Συντάκτης corto

Ακόμη μια κλασσική ταινία σε άσπρο – μαύρο, απ` αυτές που αξίζει κανείς να έχει στην ταινιοθήκη του, ή απλά να την δει. Ένα αριστουργηματικό φιλμ του Τζών Χιούστον, από αυτά που άφησαν εποχή. Μεγάλοι ηθοποιοί, σπουδαίες ερμηνείες και μια καταπληκτική ατμόσφαιρα που σφυροκοπάει αλύπητα το φιλμ νουάρ, όπως τα κύματα το σκάφος της κάθε μοιραίας φιγούρας που επιβαίνει σ` αυτό. Ένα τραγικό ταξίδι ψαρέματος, ένα Χιτσκοκικό ξενοδοχείο που ζει πίσω από τις σκιές, ένας φυγόδικος με την συμμορία, κι όλα αυτά μέσα σε μουσικές που κουμπώνουν πάνω στα μέτρα της ταινίας του Χιούστον και κάνουν την ατμόσφαιρα υποβλητική. Η παγίδα που στήνει ο τυφώνας, είναι μόνον η αρχή… Ευτυχώς που δεν επιχειρήθηκε να γυριστεί remake, γιατί πιστεύω ότι θα χαλούσε την εικόνα του αρχικού φιλμ.


Από τις πρώτες σκηνές και τους διαλόγους των ηθοποιών, καταλαβαίνει κανείς ότι έχει να κάνει με μεταφορά στον κινηματογράφο ενός θεατρικού έργου. Ο συγγραφέας του Maxwell Anderson, το ανέβασε με μεγάλη επιτυχία στο Broadway το 1939. Κράτησε για 105 παραστάσεις, μέχρι το 1940. Οκτώ χρόνια μετά, ο Χιούστον πιάνει στα χέρια του το βιβλίο και καλεί τον Anderson να συνεργαστεί με τον Richard Brooks στην δημιουργία του σεναρίου, ώστε να μεταφερθεί στην μεγάλη οθόνη. Βάζει μάλιστα και ο ίδιος κάποιες πινελιές στο κείμενο. Την παραγωγή και την χρηματοδότηση φυσικά της ιδέας, αναλαμβάνει για λογαριασμό της Warner Bros., ο Jerry Wald. Ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς του Χόλλυγουντ, ο Wald χάρη στην πολύτιμη εμπειρία του, κάνει μια έξοχη δουλειά και εδώ. Για να πάρετε μια ιδέα περί των παραγωγών του Wald, σας παραθέτω ένα πολύ μικρό δείγμα από τις ταινίες που επιμελήθηκε και χρηματοδότησε.

Stars Over Broadway (1935)
The Roaring Twenties (1939)
On Your Toes (1939)
They Drive by Night (1940)
Navy Blues (1941)
Across the Pacific (1942)
The Man Who Came to Dinner (1942)
Destination Tokyo (1943)
Mildred Pierce (1945)
Johnny Belinda (1948)
Key Largo (1948)
Always Leave Them Laughing (1949)
The Glass Menagerie (1950)
Perfect Strangers (1950)
Two Tickets to Broadway (1951)
The Blue Veil (1951)
Peyton Place (1957)
An Affair to Remember (1957)
In Love and War (1958)
The Sound and the Fury (1959)
Sons and Lovers (1960)
Return to Peyton Place (1961)
Wild in the Country (1961)


Μερικές από τις κορυφαίες ταινίες των δεκαετιών του `40 και του`50, πέρασαν από τον Jerry Wald! Ο Houston επιλέγει για την μουσική υπόκρουση της ταινίας, τον συνθέτη των Όσκαρ Max Steiner. Εδώ τώρα, τι να πούμε και τι να παραλείψουμε; Διαβάστε μερικές από τις ταινίες που επένδυσε μελωδικά και θα καταλάβετε περισσότερα!

King Kong (1933)
The Lost Patrol (υποψήφιος για Όσκαρ το 1934)
The Informer (1935) (την επόμενη χρονιά το πήρε το αγαλματάκι!)
Top Hat (1935)
The Three Musketeers (1935)
Snow White and the Seven Dwarfs (1937 – όπου δεν εμφανίζεται το όνομα του στους συντελεστές! )
Tovarich (1937) (όπου ακούγεται για πρώτη φορά το ηχητικό σήμα της εταιρείας Warner Bros. Φυσικά φτιαγμένο από τον Steiner!)
Jezebel (υποψήφιος το 1938)
The Wizard of Oz (1939) (όπου τον αντικατέστησε ο Herbert Stohart)
Santa Fe Trail (1940)
Sergeant York (υποψηφιότητα το 1941)
Casablanca (μια από τα ίδια το, 1942)
Now, Voyager (1942) (τρίτη και φαρμακερή, αφού κι εδώ έφυγε με το αγαλματάκι!)
Since You Went Away (1944) (ακόμη ένα Όσκαρ για τον κ. Steiner!)
The Adventures of Mark Twain (υποψηφιότητα το 1944)


The Caine Mutiny (υποψηφιότητα το 1954, αλλά εδώ μάλλον τον βαρέθηκε η επιτροπή! Έπρεπε πάντως να το πάρει κι αυτό!)
The Searchers (1956 – ισχύουν ότι και με την παραπάνω ταινία! Δεν μπορείς να την βραβεύεις πατόκορφα και να αφήνεις στην άκρη τη μουσική!)

A Summer Place (1959 – ούτε που τον ενόχλησε η μη βράβευση του, αφού το θέμα της ταινίας πήγε στην κορυφή του καταλόγου επιτυχιών, στην Αμερική!)

A Distant Trumpet (1964)


Και κάπου εδώ βάζουμε τελεία, αφού το άρθρο αν συνεχίσουμε έτσι, θα τελειώσει …αύριο! Πάμε και στους υπόλοιπους συντελεστές. Διεύθυνση φωτογραφίας από τον Karl Freund και μοντάζ από τον Rudi Fehr. Αμφότεροι με βιογραφικά δεκάδων σελίδων! Ο Χιούστον χρειάζονταν ένα δυνατό καστ, με αναγνωρίσιμες φιγούρες, αλλά και σκληρές συγχρόνως. Παίρνει γι` αυτό τον λόγο τον Humphrey Bogart και τον πλαισιώνει με τους Edward G. Robinson(ο άνθρωπος είχε φάει με το κουταλάκι τους «κακούς» ρόλους των γκάγκστερ!), Lauren Bacall(ασχολίαστη!), αλλά και τους έξοχους καρατερίστες Lionel Barrymore και Claire Trevor, που «γεμίζουν» υπέροχα τα πλάνα. Η ταινία βγήκε σε ασπρόμαυρη κόπια, διάρκειας 105 λεπτών τον Ιούλιο του 1948 και έφερε έσοδα(την πρώτη μέρα προβολής), 125.000 δολάρια. Βέβαια, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί, ότι θα έφτανε κάποτε η ημέρα που το φιλμ θα ξεπερνούσε σε πωλήσεις και εισιτήρια, τα 75.000.000 δολάρια!!! Θα σας αφήσω με μια απορία να πλανάται στο κείμενο, σχετικά με την υπόθεση του φιλμ, για να το δείτε και να το εκτιμήσετε εσείς! Αν θέλετε την άποψη μου, ανήκει στην κατηγορία «μην το χάσετε»!


Περισσότερα στοιχεία για το φιλμ(που δεν είναι και λίγα!), μπορείτε να αντλήσετε στο πιο κάτω link.

http://en.wikipedia.org/wiki/Key_Largo_%28film%29

Πολύ καλή η παρουσίαση και του ιστολόγιου πιο κάτω, που μας προσέφερε όμορφα screen shots. Θα το βρείτε στα προτεινόμενα μας link. Για τους λάτρεις των παλιών, κλασσικών ταινιών, είναι must! Έχει συγκεντρωθεί απίστευτο υλικό εδώ!

http://buddypuddle.blogspot.com/2010/11/key-largo-1948.html

Ας δούμε και λιγάκι από τα τεκταινόμενα και τις πανέμορφες σκηνές του φιλμ!


Κι αν θέλετε να την δείτε ολόκληρη, δεν έχετε παρά να ξεκινήσετε από το παρακάτω βίντεο! Αυτά για το Key Largo! Ελπίζω να μείνατε ικανοποιημένοι.

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: