ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ – «ALONG CAME JONES» (1945)

ALONG CAME JONES FILM POSTER 1 ALONG CAME JONES (2)

Το 1945, ο Gary Cooper ήταν ήδη ένας κινηματογραφικός αστέρας μεγάλου μεγέθους. Ο γεννημένος το 1901 στη Μοντάνα ηθοποιός, είχε μέχρι τότε πρωταγωνιστήσει σε ταινίες όπως τα The Vanishing American (1925), The Winning of Barbara Worth (1926), The Virginian (1929), Devil and the Deep (1932), Mr. Deeds Goes to Town (1936), The Adventures of Marco Polo (1938), Meet John Doe (1941), Sergeant York (της ίδιας χρονιάς) και For Whom the Bell Tolls (1943), μεταξύ άλλων.

ALONG CAME JONES FILM POSTER 2 ALONG CAME JONES FILM POSTER 5

Μετρούσε τρεις υποψηφιότητες για Όσκαρ πρώτου ανδρικού ρόλου και μια βράβευση για τον ρόλο του στο Sergeant York, ενώ είχε συνεργαστεί με τεράστια ονόματα σκηνοθετών, όπως οι Howard Hawks, King Vidor, Henry Hathaway, Frank Capra, Cecil B. DeMille, Archie Mayo και William Wyler. Ένας λοιπόν ήδη καθιερωμένος πρωταγωνιστής, με πολύ μεγάλο εύρος ερμηνευτικών δυνατοτήτων, που μπορούσε να παίξει όλα τα κινηματογραφικά είδη με μεγάλη άνεση. Βέβαια, ήταν και ένας από τους κορυφαίους ηθοποιούς, που πέρασαν ποτέ από τον χώρο των ταινιών γουέστερν.

ALONG CAME JONES FILM POSTER 3 ALONG CAME JONES FILM POSTER 6

Το 1945 έκανε μια κίνηση πολύ τολμηρή. Κάτι που δεν είχαν δοκιμάσει και πολλοί, καθώς το θέμα των γουέστερν ήταν κάπως σαν ταμπού εκείνα τα χρόνια. Ο Gary Cooper, όμως, θέλησε κι εδώ να πρωτοπορήσει, δίνοντας μια έντονη κωμική χροιά στο είδος αυτό, διακωμωδώντας το ουσιαστικά, όπως και τον ίδιο του τον εαυτό. Είχε μεγάλο ρίσκο αυτή η κίνηση, αλλά αποδείχτηκε πέρα για πέρα επιτυχημένη, και έτσι, σήμερα, έχουμε να μιλάμε για το “Along came Jones”. Πλαισιωμένος από ηθοποιούς όπως η Loretta Young και σπουδαίους καρατερίστες, σαν τους Dan Duryea και William Demarest, ο Cooper πήρε πάνω του και την παραγωγή του φιλμ, ενώ ανέθεσε την σκηνοθεσία στον Stuart Heisler.

ALONG CAME JONES FILM POSTER 4

Ο Heisler ήταν μοντέρ και μάλιστα από τους καλύτερους στο Χόλλυγουντ, αλλά το 1936 μεταπήδησε στην σκηνοθετική καρέκλα, και αυτή εδώ ήταν μόλις η έκτη του ταινία. Πολύ γλαφυρή η μουσική του Arthur Lange και εξαιρετική η ασπρόμαυρη φωτογραφία του Milton R. Krasner. Η ταινία βγήκε από τα στούντιο της RKO Radio Pictures στις 19 Ιουλίου του 1945. Αξίζει, πραγματικά, τόσο οι φίλοι των γουέστερν, όσο και αυτοί του Cooper, να δουν αυτό το φιλμ. Είναι μια παράμετρος, μια πτυχή, αν θέλετε, άγνωστη σε μεγάλο βαθμό στους Έλληνες σινεφίλ. Ο τρόπος με τον οποίο καταστρέφει την εικόνα του καουμπόι – πρότυπο του κινηματογραφικού ινδάλματος, τσαλακώνοντας το ίδιο του το προφίλ, είναι μοναδικός!

ALONG CAME JONES FILM POSTER 7

Δεν μπορώ να φανταστώ κανέναν άλλο συνάδελφό του, που να τολμούσε να επιχειρήσει κάτι ανάλογο! Ως αποτέλεσμα, έχουμε μια θαυμάσια ταινία! Να πούμε ακόμη, ότι το 1960, η συνθετική ομάδα των Leiber and Stoller, που έγραψε εκατοντάδες επιτυχίες για σχεδόν όλα τα είδη μουσικής, πήρε έμπνευση από το φιλμ αυτό και δημιούργησε το επίσης διαχρονικό «Along came Jones”, μια μεγάλη στιγμή στην καριέρα των Coasters.

Οι φωτογραφίες της ταινίας ακολουθούν στο πιο κάτω slide show

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

ΥΠΟΘΕΣΗ

Ο Μέλοντι Τζόουνς, ένας ατζαμής και γκαφατζής καουμπόι, έρχεται στην Πέινβιλ μαζί με τον φίλο του Τζωρτζ. Η δίψα του, για να γίνει κάποιος στα μάτια των άλλων, θα τον οδηγήσει στο να προσποιηθεί τον σκληρό και αδίσταχτο παράνομο. Όμως, όχι απλά δεν θα κερδίσει την εκτίμηση των κατοίκων της πόλης, αλλά θα κινδυνέψει να χάσει και την ίδια του τη ζωή, καθώς ο παράνομος της περιοχής, Μοντ Τζάραντ, ο σερίφης, η οικογένεια Κότον και οι άνθρωποι της εταιρείας ταχυδρομικών μεταφορών, θα θελήσουν να τον σκοτώσουν, ο καθένας για τον λόγο του!

VIDEO

MORE CINE OASISΠερισσότερες πληροφορίες στο kostis7601@gmail.com.

Αποκλειστικά για το Cine Oasis

Γιώργος Σ. Κοσκινάς

2014 – 2015

Άδεια Creative Commons
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Μη εισαγόμενο .

About Corto

Ασχολούμαι με το σκίτσο και τα κόμικς. Και στις δύο περιπτώσεις ακολουθώ το συναίσθημα. Θα προτιμούσα να μείνουν όλα αυτά στη σφαίρα του ερασιτεχνισμού, αλλά ...καμιά φορά η ζωή έχει άλλη γνώμη. Μισώ την υποκρισία και την αχαριστία και αρκούμαι στις μικρές στιγμές, που μπορούν να είναι παντού. Στη θέα ενός δέντρου, στον ήχο του κύματος...

Posted on Μαρτίου 2, 2015, in 1945, Gary Cooper, Γκάρυ Κούπερ, Η Ιστορία του Σινεμά, Ταινίες Γουέστερν, RKO Radio Pictures, Western Films and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Σχολιάστε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: