ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ – «THE HITCH-HIKER» (1953)

HITCH - HIKER(1953) FILM POSTER 1HITCH - HIKER(1953) 0

Σίγουρα η επίδειξη ανδρισμού είναι χαμηλών τόνων, χωρίς παράλογες ανταλλαγές πυροβολισμων και κόλπα στην πορεία. Σύμφωνα με το στυλ ψευδο-ντοκιμαντέρ των καιρών, η ταινία ξεκινά με μια γρήγορη σύνοψη των εν ψυχρώ δολοφονίων σε αυτοκινητόδρομους από ένα Emmet Myers (William Talman), ο οποίος παρουσιάζεται συμβολικά ως «Hitch-Hiker», το πρόσωπό του, κρύβεται από την κάμερα, μια ανώνυμη φιγούρα που καθισταται ως Θάνατος με ένα μαύρο δερμάτινο παλτό. Το στυλ είναι αιχμηρό, δεν διαφέρει από την τραχιά δράση του στο κλασσικό νουαρ του Εντγκαρ Σ. Ουλμερ «Detour» (1945)

HITCH - HIKER(1953) FILM POSTER 2 HITCH - HIKER(1953) FILM POSTER 5

Η έλλειψη ενός θηλυκού χαρακτήρα περιορίζει ένα ευρύτερο ανθρώπινο δυναμικό, ακόμη και αν υπάρχουν γυναίκες κάπου στο βάθος, καθώς και οι δύο Κόλλινς και Μποουεν είναι παντρεμένοι. Η Λoυπίνο κολλάει (κυρίως) σε ένα μόνο χρόνο και χώρο, που μπορεί να επικροτηθεί ως καλλιτεχνική, αλλά όπως και οι περισσότερες νεο-ρεαλιστικές ταινίες, είναι στην πραγματικότητα μια κατάσταση περικοπών λόγο οικονομίας. «Φροντίστε να είναι απλή, κρατήστε την φθηνή. Μία κάμερα, μερικά σύνολα, βρείτε ωραίες τοποθεσίες». Με αυτή την έννοια η «Hitch-Hiker» είναι παρόμοια με του Σπίλμπεργκ που γιόρτασε την πρώτη του ταινία Duel, όπου οι χαρακτήρες γίνονται οι εικονικοί όμηροι ενός οδηγού φορτηγού ο οποίος, με πλήρη ανωνυμία του, γίνεται η προσωποποίηση του θανάτου.

HITCH - HIKER(1953) FILM POSTER 3 HITCH - HIKER(1953) FILM POSTER 4

Η παθητικότητα των χαρακτήρων στην πραγματικότητα είναι αλήθεια στη ζωή, ένα ακριβές κοινωνικό προφίλ για τις στιγμές. Η δράση είναι ψυχολογική. Ο Ο’Μπραίεν – ένας από τους αγαπημένους της Λουπίνο στην περίοδο που δημιουργουσε τις B-movie της – είναι ο πιο αγανακτισμένος από τους δύο ομήρους, και αν το έκανε από μόνος του, ή θα το πετυχαινε ή θα πεθαινε προσπαθώντας. Ο θυμός του «εκτινάσεται» του στη σκηνή στο πηγάδι όταν ουρλιαζει, «Αν πρόκειται να μας σκοτώσεις, σκοτωσέ μας, να τελειώνουμε» Όταν Μαιερς αποφασίσει αργότερα για να αντιστρέψει ταυτότητες με τον Κολινς αλλάζοντας ρούχα, η πράξη δεν είναι μόνο μια φυσική αγώνα, αλλά ψυχολογική.

HITCH - HIKER(1953) LOBBY CARD 1

Το «Hitch-hiker» είναι ένα από αυτά τα ως που αντιμετωπίζονται ως συνεχείς όπου το θύμα και ο δράστης μπορεί να γίνει αναστρέψιμες οντότητες. Το στοιχείο της τύχης και η λατρεία της μοναξιάς συνδυάζονται για να το κάνουν ένα επικινδυνο κυνηγι. Ο θηρευτής θα μπορούσε να είναι πίσω από το τιμόνι ή θα μπορούσε να είναι ο επιβάτης. Καθώς τ’ αντικείμενα τιθενται σε κίνηση από μια αόρατη δύναμη, η σύγκρουση μεταξύ αγνώστων είναι τόσο υπαρξιακή και ιστορική, όπως οι νομαδικοι desperados της παλιάς Δύσης ή στην άγρια ??ζωή της έρημου που ποτέ δεν κοινωνικοποιείται, απλά τρώει ή τρώγεται.

HITCH - HIKER(1953) LOBBY CARD 2

Ο Μάιερς είναι ο κλασικός εγκληματίας με βλάμενο – παράλυτο ή σε «υπνηλία»- μάτι που δεν κλείνει ποτέ, έτσι ώστε το πρόσωπό του σε ορισμένες όψεις είναι σαν αυτή ενός ομοίωματος ναού, ένος δαίμονα. Αυτό τιθεται πολύ σωστά στη σκηνή όπου ο μένουν για να περάσουν τη νύχτα δίπλα σε ένα εγκαταλελειμμένο αεροδιάδρομο, παρακολουθεί τους ομήρους του με το βλαμενο του μάτι. Το αποτέλεσμα είναι τόσο ανατριχιαστικό , καθώς ο κόλλινς και ο Μποουεν ποτέ δεν ξέρουν πραγματικά στα σίγουρα αν Μαιερς κοιμάται. Οπτικά η σκηνή είναι πολύ αποτελεσματική καθως ο Κόλλινς και ο Μπουεν είναι τόσο σφιχτά τυλιγμένοι στις κουβέρτες τους, μοιάζουν με μούμιες ή τροφή της αράχνης. Το ένα μάτι ανοιχτό, το ένα μάτι κλειστό … ο Θεός αράχνη δεν κοιμάται ποτέ … και παρόλο που ξεφευγουν στο σκοτάδι, τη διαφυγή τους είναι βραχύβια. Τους προλαβαίνει στο διάδρομο προσγείωσης με το αυτοκίνητο, και παραδίδονται σαν κουνέλια υπνωτισμένοι από τους προβολείς.

HITCH - HIKER(1953) LOBBY CARD 3.1

Στα μέσα της δεκαετίας του 40 όταν της ανέστειλαν ένα ρόλο αρχισε να ενδιαφερεται για την σκηνοθεσία. Η λουπίνο και ο δευτερος συζυγός της Collier ιδρυσαν μια ναξέρτητη εταιρία τηςν «Filmmakers».Η Ιντα Λουπίνο ηταν παραγωγός και σκηνοθέτης σε πέντε ταινίες για την εταιρία παραγωγής εκανε συμβόλαιο με την τηλεοραση, σκηνοθετησε και εγραψε για τέτοια σόου όπως η General Electric Theatre, Alfred Hitchcock Presents, Have Gun Will Travel The Rifleman, 77 SunsetStrip, The Twilight Zone … και το Gilligan island. Αυτά τα δράματα σε ωρες προβολής για την οικογένεια με καθαρές ανθρωποκτονίες τους και γενικά καραγκιοζιλίκια είναι αρκετά μακριά από την σύντομη αλλά παραγωγική καριέρα της ως γυναίκα παραγωγος που ασχολείται με την άσχημη πλευρά της κοινωνίας: τον βιασμό, τη διγαμία, την ασθενεια από ακρωτηριάσμους, την ανθρωποκτονία και τη δυστυχισμένη πλευρά γυναίκων στη μεταπολεμική εποχή.

Οι φωτογραφίες της ταινίας ακολουθούν στο πιο κάτω slide show.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Αξιζει να σημειωθεί ότι η πρώτη της σκηνοθετική δουλειά, ηλθε απροσδοκικα μετά από μια ήπια καριδακή προβολή που υπέστε ο Elmer Clifton και δεν μπορεσε να τελείωσει την ταινία «Not wanted (1949)», αυτή παρενέβη και την ολοκληρωσε.Δεν θέλησε όμως α καταγραφεί ως σκηνοθέτης λόγω σεβασμου προς τον Clifton. Αν και το θέμα της ταινίας ηταν αμφιλεγόμενο, έλαβε τεραστια δημοσιότητα και κληθηκε να συζυτήσει την ταινία από την Eleanor Rosevelt στο εθνικο ραδιοφωνικό προγραμμα.

Η σκηνοθεσία της ταινίας «The HItch-hiker» την εκανε την πρώτη γυναικα που σκηνοθέτησε φιλμ νουάρ στις ΗΠΑ

Πηγές: culturecourt.com, wikipedia.org, imdb.com.

Καλη θεαση Manosl

ΥΠΟΘΕΣΗ

Η Ιντα Λουπίνο έγραψε και σκηνοθέτησε αυτό την ταινία, ένα ασυνήθιστο πράγμα για μια γυναίκα το 1953, ακόμη και αν ήταν η τέταρτη ή πέμπτη της ταινία της ως σκηνοθέτης στο κόσμο των ανδρών στα θρίλερ B-movie. Ήταν μια έμπειρη ηθοποιός από μια θεατρική βρετανική οικογένεια, σήμερα καλύτερα γνωστή για το ρόλο της στο High Sierra (1941), όπου παίζει μια κακή κοπελα που αγαπάει τον Χάμφρεϋ Μπόγκαρντ, το καταδικασμένο ληστή Roy Earle που πεθαίνει σε ανταλλαγή πυροβολισμών στα βράχια πάνω στα βουνά. Έτσι, μπαίνει κανείς στον πειρασμό να αναζητήσει τα ίχνη της γυναικείας ευαισθησίας στο The Hitch-hiker, το οποίο, παρά την νεορεαλιστική προσέγγιση του, είναι ένα σύγχρονο Γουεστερν. Μια σκληρή απρόσωπη έρημος αντικαθιστά μια σκληρή απρόσωπη πόλη, και τα μεγάλα αυτοκίνητα εκείνης της περιόδου αντικαθιστούν τα άλογα.

VIDEO

http://www.youtube.com/watch?v=kGMMqQy-kW8

MORE CINE OASISΠερισσότερες πληροφορίες στο kostis7601@gmail.com.

Αποκλειστικά για το Cine Oasis

manosl

2013 – 2014

Άδεια Creative Commons
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Μη εισαγόμενο .

Posted on Σεπτεμβρίου 29, 2014, in 1953, Film Noir, Φίλμ Νουάρ and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Σχολιάστε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: