ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ – “CYCLONE – TERROR STORM” (1978)

CYCLONE FILM POSTER 1CYCLONE (4)

Η θαλασσινή τριλογία του René Cardona Jr. συνεχίζεται με ακόμη ένα καλτ διαμάντι. Τα Μεξικάνικα ’70s B movies είναι εδώ, με ένα φιλμ για ναυαγούς, διλήμματα, κυκλώνες, αεροπορικά δυστυχήματα και, φυσικά, καρχαρίες έτοιμους για αναπάντεχα γεύματα! Δεν μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι δίχως την συμβολή του σκηνοθέτη, η έβδομη τέχνη θα είχε χάσει κάτι από τον μύθο της, όμως τα δικά του υλικά στον τοίχο της ήταν σίγουρα πιτσιλισμένα με αλμύρα και σταγόνες αίμα! Είναι αυτό που λέμε, αγαπάμε να μισούμε ή απλά, ένας ακόμη λόγος για να δικαιολογούν οι σινεκριτικοί την ύπαρξή τους, και οι ιστοσελίδες να βρίσκουν σ’ αυτές τις ταινίες τον εύκολο στόχο για τα βέλη της χαμηλής βαθμολογίας!

CYCLONE FILM POSTER 4 CYCLONE FILM POSTER 5
Κι όμως, γιατί σας βλέπω να έχετε πάρει ήδη ανά χείρας τα φτυάρια, χωρίς τα φιλμ σκηνοθετών όπως ο René Cardona Jr., τα καλοκαίρια της εφηβείας μας θα ήταν άνοστα. Εκατοντάδες θερινά σινεμά θα είχαν χάσει ένα μεγάλο τους ατού, και κανείς μας δεν θα είχε σκηνές να αναλύσει, μοντάζ να ανακαλύψει και ανύπαρκτες ερμηνείες να χλευάσει! Κι όλα αυτά με μουσικές υπέροχα αταίριαστες, καμπάνες παντελόνια, φαβορίτες Χάρλεμ και ουρλιαχτά στις θάλασσες. Πέρα από όλα αυτά, που τοποθετούν τις δημιουργίες του Μεξικανού σκηνοθέτη στις χαμηλού budget και αισθητικής της δεκαετίας του ’70, υπάρχουν και ορισμένα ενδιαφέροντα στοιχεία, για όποιον ψάξει λιγάκι και δεν τις δει με προκατάληψη. Το “Cyclone” (προβλήθηκε στην Αμερική σαν “Terror Storm”) παίχτηκε επί σειρά ετών στα θερινά μας σινεμά, με τον τίτλο «Κυκλώνας: χαμένοι στην βυθό του Ειρηνικού». Έχει μια ευρηματική και εξαιρετικά ρεαλιστική σκηνή, αυτήν του αεροπλάνου που βυθίζεται στα παγωμένα νερά, που δεν δείχνει να συνέβη στα στούντιο.

CYCLONE DVD COVER 2 CYCLONE DVD COVER
Για παράδειγμα, τα σενάρια, που εν μέρει είναι πρωτότυπα, τουλάχιστον μέχρι το μέσο της κάθε ταινίας. Από εκεί κι έπειτα έρχονται οι καρχαρίες τίγρεις, που προφανώς περίσσεψαν από τα πλάνα του “Tintorera”, και ο επίλογος έχει γλυκόπικρη γεύση. Happy end δεν υπάρχει ακριβώς, αφού δεν μένουν όλοι ικανοποιημένοι, κι αυτό είναι μια κίνηση κόντρα στο σινέ ρεύμα της εποχής. Έπειτα έχουμε τις συμμετοχές έκπληξη καταξιωμένων ηθοποιών, που είτε αναζητούσαν τα τελευταία ένσημα για συνταξιοδότηση είτε τύχαινε να κάνουν τις διακοπές τους στις μαγευτικές Μεξικάνικες παραλίες, όταν τους εντόπισε το έμπειρο μάτι του σκηνοθέτη. Έτσι, στο Tintorera είχαμε την Αγγλίδα Suzan George, ενώ εδώ τρεις ακόμη συνάδελφους της, δύο Αμερικανούς και μια συμπατριώτισσά μας μετανάστρια στις Η.Π.Α.

CYCLONE FILM POSTER 2 CYCLONE FILM POSTER 3 CYCLONE VHS COVER 2
Στο καστ αναφέρεται πρώτα το όνομα του Arthur Kennedy, με την πολύ γεμάτη καριέρα και σημαντικές συμμετοχές σε γουέστερν όπως τα They Died with Their Boots On (1941), The Glass Menagerie (1950), Bend of the River (1952), The Man from Laramie (1955) ή στα A Summer Place (1959) και Elmer Gantry (1960). Ένας από τους περιζήτητους κακούς του Χόλλυγουντ για 3 δεκαετίες, με 5 υποψηφιότητες για βραβείο Όσκαρ, ο οποίος, από το ’68 περίπου και έπειτα, έκανε μια στροφή στην καριέρα του, πηγαίνοντας στην Ευρώπη για μια σειρά περίεργων επιλογών σε θέματα σεναρίων. Πολλές από τις ταινίες, που γύρισε στην γηραιά ήπειρο, ήταν Ιταλικές παραγωγές, όπως τα Un minuto per pregare, un instante per morire (1968), Shark! (1969), Baciamo le mani (1973), Non si deve profanare il sonno dei morti (1974), La polizia ha le mani legate (1975) και δεκάδες άλλα. Συνήθως υποδυόταν τον σκληρό κακοποιό, που αναζητούσαν τα Ιταλικά στούντιο, για να γεμίσουν τα καστ τους με αξιόπιστους Αμερικανούς «κακούς» (τα ίδια έπαθε και ο Henry Silva, ο James-Mario Adorf και πολλοί άλλοι).

Χαρακτηριστικές μακέτες από τα εξώφυλλα της κυκλοφορίας σε VHS.

CYCLONE VHS COVER 3 CYCLONE VHS COVER 4 CYCLONE VHS COVER 5 CYCLONE VHS COVER
Εκτός του Kennedy, συμμετέχει και η Carroll Baker (Baby Doll – 1956, The Big Country – 1958, How the West Was Won – 1962), ο Lionel Stander, οι Andrés García και Hugo Stiglitz, αχώριστοι από το Tintorera και μετά, η δική μας Olga Karlatos και ο γιος του σκηνοθέτη, René Cardona III, μήπως και αποκομίσει τίποτα εμπειρίες, ώστε να μπει κι αυτός στον χώρο του θεάματος. Τελικά προτίμησε τη δουλειά του πατέρα του και συνέχισε το έργο του με 70+ φιλμ τέτοιου ύφους, τα περισσότερα στην δεκαετία του ’90. Η μουσική, που ταιριάζει μόνον στις στιγμές των κιθαριστικών σόλο, είναι του Riz Ortolani, αλλά είναι αντιπροσωπευτική της εποχής που γυρίστηκε η ταινία. Ο Ortolani μόνον χθεσινός δεν είναι στις κινηματογραφικές παραγωγές. Πήρε Grammy και παραλίγο Όσκαρ, με το Mondo Cane, ενώ έγραψε όμορφα soundtrack, όπως τα The 7th Dawn (1964), The Yellow Rolls-Royce (1964), The Glory Guys (1965) και The Spy with a Cold Nose (1966), το αριστουργηματικό O Cangaceiro (1970), αλλά και για πολλά σπαγγέτι γουέστερν και αστυνομικά giallo: Il Sorpasso (1962), Io ho paura (1977), Castle of Blood (1964), Sette orchidee macchiate di rosso (1972), Africa Addio (1966), Cannibal Holocaust (1980).

Οι φωτογραφίες της ταινίας ακολουθούν στο πιο κάτω slide show.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

ΥΠΟΘΕΣΗ

Τρεις παράλληλες πτυχές μιας σειράς καταστροφών, που προκαλεί ένας τροπικός κυκλώνας, ενώνονται από τα καπρίτσια της μοίρας στην μέση του ωκεανού. Οι επιζώντες ενός αεροπορικού δυστυχήματος, 4 ψαράδες και καμιά 20αριά τουρίστες, θα επιβιώσουν σε ένα μικρό σκάφος, δίνοντας καθημερινή μάχη για την επιβίωση και την διατήρηση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Θα τεθούν αντιμέτωποι με πολλά διλήμματα, και οι δοκιμασίες θα είναι διαρκείς και σκληρές…

VIDEO

MORE CINE OASISΠερισσότερες πληροφορίες στο kostis7601@gmail.com.

Αποκλειστικά για το Cine Oasis

Γιώργος Σ. Κοσκινάς

2013 – 2014

Άδεια Creative Commons
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Μη εισαγόμενο .

About Corto

Ασχολούμαι με το σκίτσο και τα κόμικς. Και στις δύο περιπτώσεις ακολουθώ το συναίσθημα. Θα προτιμούσα να μείνουν όλα αυτά στη σφαίρα του ερασιτεχνισμού, αλλά ...καμιά φορά η ζωή έχει άλλη γνώμη. Μισώ την υποκρισία και την αχαριστία και αρκούμαι στις μικρές στιγμές, που μπορούν να είναι παντού. Στη θέα ενός δέντρου, στον ήχο του κύματος...

Posted on Αυγούστου 25, 2014, in 1978, Action Movies, Adventure Films, Andrés García, Carol Baker, Classic Films, Cult Films, History of Cinema, Hugo Stiglitz, Άρθουρ Κένεντι, Όλγα Καρλάτος, Αφιερώματα, Εξωτικές Περιπέτειες, Θερινό Σινεμά, Κάρολ Μπέηκερ, Κινηματογράφος, Κλασσικές Ταινίες, Ρενέ Καρντόνα, Ταινίες Δράσης, Ταινίες Θρίλερ, Ταινίες Κάλτ, Olga Karlatos, Shark Films and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Σχολιάστε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: